Go to Top

Uleiul pentru lagar, merge ca uns

Uleiul pentru lagar

Intr-un autoturism, totul trebuie sa mearga ca uns… La propriu. Pentru asta, exista uleiul pentru lagare. Acesta se foloseste cu precadere pentru ungerea lagarelor, dispozitivelor de reglaj dar si transmisii de forta mecanica cu grad mediu de uzura. De asemenea, uleiul pentru lagar poate fi utilizat si la motoarele ce lucreaza in doi timpi, insa pentru aceasta utilizare e bine sa consultati un specialist.

Atunci cand uleiul pentru lagare este folosit la motoarele in doi timpi, el trebuie combinat intr-o anumita cantitate cu benzina. Astfel uleiul pentru lagare va lubrifica subansamblele din motor, pentru a prelungi viata de functionare a acestuia.

Uleiul pentru lagar, are diferite proprietati si certificari de care trebuie tinut cont atunci cand dorim sa alegem tipul de ulei compatibil cu aplicatia la care trebuie utilizat. Trebuie tinut cont de vascozitate, temperatura de aprindere, cea de inghet plus alti parametri tehnici ce sunt mai bine cunoscuti de specialistii in domeniul auto.

Cum in ultimul deceniu a venit peste noi moda eco, care se dovedeste a fi mai mult decat un simplu moft, si in segmentul lubrificantilor industriali, din care face parte si uleiul pentru lagare, gasim uleiuri sintetice cu diferiti aditivi. Acesti aditivi, aduc un plus de performanta, marind rezistenta la uzura si efectul de lubrifiere in conditii de presiune ridicata, dar si de temperaturi de sute de grade, fara ca acesta sa se aprinda.

Un prim aspect al acestui tip de ulei este rezistenta la temperaturi crescute. Acestea apar si datorita fortelor de frecare ce se transpun in cresterea temperaturii. De asemenea, uleiul pentru lagare trebuie sa isi pastreze vascozitatea la temperaturi mari. Stim cu totii chiar de la uleiul cu care gatim, ca acesta la temperaturi mici, devine mai solid, sau mai vascos, iar la temperaturi mari, uleiul devine mai lichid. Isi pierde din vascozitate.

Mai exact uleiul pentru lagare este recomandat pentru toate angrenajele de rulare supuse, unde este necesara o rezistenta la temperaturi mari dar si la forte de presiune si uzura crescuta. Exceptie fac angrenajele hipoide, unde forta de rotire este transmisa prin dinti perpendiculari la un anumit grad pe planul rotii zimtate.

Cand vine vorba de lagare, aici putem mentiona ca acestea pot fi gasite la o gama foarte mare de aplicatii. Incepand de la domeniul auto, industrial, robotica industriala, pana la lagarele gasite la pistoanele de la motociclete sau la amortizoarele cu care sunt echipate autoturismele.

Ca si scop principal al uleiului pentru lagare, putem mentiona faptul ca acestea trebuie sa reduca pe cat posibil fortele de frecare ce apar in cazul sistemelor de pivotare sau cele cu translatie.

Ei bine, la uleiul pentru lagare, nu se pierde aceasta proprietate la temperaturi mari. Este foarte important ca uleiul sa aibe vascozitate crescuta, deoarece la temperaturi mari, acest ulei s-ar scurge practic, lasand astfel angrenajul fara lubrifiere.

Fie ca vorbim de angrenaje industriale, motoare de doi timpi, ventilatoare, utilaje industriale, si asa mai departe, importanta uleiului pentru lagar este una de seama. Acesta ajuta la buna functionare a utilajelor si datorita lui, totul merge… ca uns.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *